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La Ferrari per lo sviluppo e le sperimentazione della 288 GTO costruì inizialmente sei prototipi, di cui i primi quattro esemplari sono considerati la preserie e pertanto non sono annoverati nella produzione totale che uffficialmente consta di 272 vetture. Questo secondo alcune note pubblicazioni.
 
A noi sono tuttavia pervenute anche diverse informazioni, da fonti altrettanto autorevoli, secondo le quali esisterebbe una diversa collocazione a livello numerico delle tre vetture costruite dopo il telaio pilota, che contempla perciò il solo primo esemplare al di fuori delle 272.
 
Premesso questo, veniamo a ciò che ci consta delle sei vetture di preserie: dei primi quattro prototipi due furono distrutti nel corso dei crash test.
 
Uno successivamente fu smontato e diversi pezzi furono venduti come ricambi ad un cliente la cui GTO aveva subito un grave incidente. 
Di queste quattro vetture quella con telaio 47649 resta quindi l'unica vettura totalmente sperimentale ancora esistente.
L'auto è stata di proprietà della Ferrari fino al 1987, quando un personaggio molto importante riuscì ad acquistarla.
La vettura è tuttora in condizioni eccellenti e regolarmente viene sottoposta alla necessaria manutenzione presso il reparto Ferrari Classiche.
 
L' esemplare 47711 è il sesto ed ultimo prototipo. 
 
Fu utilizzata soprattutto per prove comparative di accelerazione e vari test ad alta velocità.
 
Nel corso del 1986, quando la produzione era terminata da diversi mesi, un cliente di Michelotto avendo semidistrutto in un grave incidente la propriaGTO chiese alla Ferrari di potere avere una vettura nuova da immatricolare. In fabbrica risposero che era impossibile, essendo state vendute tutte da tempo . 
 
A questo punto intervenne Michelotto, che grazie alle proprie "aderenze" all' interno della casa del Cavallino riuscì ad ottenere l' impossibile per il proprio cliente.
 
In effetti convinse chi di dovere ad effettuare un totale e radicale rialzo della 47711 (in pratica la vettura venne integralmente ricostruita), e dopo essere stata dotata di tutti gli optionals a pagamento di cui era nata, ovviamente, priva (climatizzatore/interni in pelle totale/alzacristalli elettrici) fu immatricolata e consegnata al cliente come vettura nuova di fabbrica.
 
Nel corso della radicale ricostruzione l' autovettura, ovviamente, ha perduto la quasi totalità delle peculiarità dei sei esemplari di preserie. Sono "sopravvissuti" tuttavia alcuni particolari, a testimonianza della storia molto singolare di questo esemplare, di cui appena possibile provvederemo a redigere la dettagliata relata.
 
 
288 GTO PROTOTYPE VIN 047711 HISTORY
 
For development and testing of 288 GTO, Ferrari factory originally built six prototypes (VIN 044421, 044725, 044727, 047647, 047649, 047711 and the VIN of regular production are from 050253 to 058345) of which the first four one shall be considered the pre- and therefore are not counted in the total production that officially consists of 272 vehicles (is good rimember that for omologation in Group B was necessary a minimum of 200 exemplars). This according to some well-known publications.
 
We have, however, also received different information sources as authoritative , according to which there would be a different place at the numerical level of the three cars built after the pilot frame, split up so that only the first unit outside of 272.
 
That said, we come to what we are made ​​up of the six pre-series cars: two  prototypes of the first four were destroyed during the crash test .
 
One was later dismantled and several pieces were sold as spare parts to a customer whose GTO had suffered a serious accident.
 
So, of these four cars  totally experimental only one is still existing.
The car was owned by Ferrari until 1987 , when a very important person was able to buy it .
The car is still in excellent condition and are regularly subjected to necessary maintenance department at the Ferrari Classic.
 
The exemplar VIN 047649, originally owned by Ferrari official dealer in Modena "MOTOR", has been resprayed in yellow, and has been sold to a foreign customer in 2008.
 
The exemplar VIN 047711 is the sixth and last prototype.
 
This vehicle has mostly used for comparative testing of various acceleration and high-speed testing .
 
In 1986, when production was long since finished, a customer of Michelotto having wrecked in a serious accident their churches GTO Ferrari to be able to have a new car to be registered. 
Obviously Ferrari factory management said it was impossible, since it was already sold the ' entire production. At this point intervened Michelotto , which thanks to its " adhesions " all ' inside of the house Horse managed to get the ' impossible for his client .
 
In fact convinced those responsible to carry out a total and radical rise of 47711 (in practice, the car was completely rebuilt ), and after being provided with all the optionals in payment of which he was born, of course, free (air conditioning / leather interior total / power windows) was registered and delivered to the customer as a new car factory.
 
In the course of radical reconstruction 's car, obviously ,has lost the major part of the peculiarities of the six specimens of pre . They are " survivors" but some details , reflecting the history of this very singular specimen of which we will as soon as possible to prepare a detailed related.

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